Pocztówka z Gdańska

sierpnia 24, 2017


     Przyznam się szczerze, że Gdańsk nie jest moim ulubionym miejscem na ziemi.  Przytłaczała mnie masa turystów, ilość budek z jedzeniem (to z okazji jarmarku) i brak możliwości spokojnego przejścia przez rynek wcześniej niż 21. Było mi naprawdę trudno wydobyć to co najlepsze z tego miasta na zdjęciach - co chwilę ktoś przechodził, zatrzymywał się albo nagle zdecydował się na zmianę kierunku swojego spaceru.


  







    Tak jak napisałam chwilkę wcześniej - spacer po godzinie 21 jest dobrym pomysłem na minimalne poznanie miasta. Gdyby nie zmęczenie, na pewno zajrzałabym do kilku kawiarni i cieszyła się pięknym widokiem.






  


     Oddalając się trochę od ulicy Długiej i rynku, można było podziwiać naprawdę piękną, nowoczesną architekturę. W ostatnim czasie wybudowano bardzo dużo apartamentów i zrewitalizowano budynek Filharmonii Gdańskiej - wygląda obłędnie! Żałowałam, że nie miałam trochę więcej czasu, aby ją odwiedzić..




     Kolejnym punktem mojej wycieczki było Muzeum II Wojny Światowej. Choć nie jestem miłośnikiem historii, a na myśl o wojnie łzy same napływają mi do oczu - jest to miejsce które TRZEBA obejrzeć! Muzeum jest bardzo nowoczesne, co oczywiście jak najbardziej mi pasuje. Jednak pominę względy architektoniczne. Chodząc przez trzy godziny i czytając wspomnienia tych ludzi, zrozumiałam że każdy powinien odwiedzić to miejsce. Naprawdę warto.




     A na deser - w przenośni i dosłownie, przedstawiam zdecydowanie najlepszą kawiarnie w Gdańsku - UMAM. Robione przez nich ciasta wyglądają tak pięknie, że człowiek wchodząc tam ma od razu lepszy humor. Przez chwilę było mi żal nawet zjeść te pyszności - tak dopracowanego dzieła cukierniczego jeszcze nigdy nie widziałam. Cena niestety nie należy do najniższych, ale nie uwierzę, żeby to miało kogoś powstrzymać przed zjedzeniem w tym miejscu. Kolejki mówią same za siebie :)




 

    Myślę, że gdybym pojechała do Gdańska w innym terminie - wrzesień/październik to byłabym zdecydowanie bardziej zadowolona. Na pewno ilość turystów zmniejszyłaby się, a ja w końcu w spokoju mogłabym podziwiać kamieniczki na rynku :)

  • Share:

You Might Also Like

12 komentarze

  1. Super zdjęcia, Gdańsk to piękne miasto! :)
    Miłego weekendu,
    DaisyLine

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia, też byłam w Gdańsku niedawno. :0 Jest tam pieknie.

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  3. Tęsknie za Gdańskiem! Ostatnio miałam okazję tam być wiele lat temu. Jedno z najpiękniejszych polskich miast, zdecydowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pretty photo's! Love it a lot!!

    X Merel
    www.andathousandwords.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdańsk zalicza się do grupy moich ulubionych miast Polski. Jest tam cudowna architektura, która dobrze prezentuje się na fotografiach.

    Zapraszam również do mnie, dopiero zaczynam pisać bloga

    https://jsz-ostentacja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Beautiful photos. Those desserts look so delicious!

    TFM Life & Style blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdańsk to moje ulubione miasto ! Kocham je za klimat, za ludzi, za jedzenie <3

    nouw.com/roksanaryszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam teraz cały miesiąc w Gdańsku i zgadza się co do turystów.
    Pełno jest ich w tym mieście.
    Pozdrawiam♥

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Desery wyglądają przepysznie, byłam w Gdańsku tylko raz, ale bardzo mi się podobało!
    http://blue-rhapdosy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Looks like so much fun! Pretty photos.

    X Merel
    www.andathousandwords.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Such a pretty city. Have a lovely day. xx

    Andreea,
    http://couturezilla.com/

    OdpowiedzUsuń